دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان،پیچ رولپلاک سنگ نما
نوشته شده توسط : گل نسیم

دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان،پیچ رولپلاک سنگ نما

نمای ساختمان معمولا برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا قسمت اعظمی از زیبایی هر ساختمان به نمای آن بستگی دارد. در بسیاری از مواقع افراد برای زیبا سازی نمای ساختمان خود از سنگ نما استفاده می کنند. چون سنگ نما می تواند به راحتی جلوه بسیار زیبایی را به ساختمان ببخشد. ولی گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی سنگ نمای ساختمان جدا شود. جدا شدن سنگ نما خطرات بسیاری برای رهگذران به همراه دارد. به همین خاطر افراد زیادی برای جلوگیری از وقوع این اتفاق به دنبال پیدا کردن دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان هستند.

اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا انتها این مقاله را مطالعه کنید، تا بیشتر با این موضوع و راه های جلوگیری از آن آشنا شوید.

پیچ رولپلاک سنگ نما

گاهی اوقات برای زیبا سازی نمای ساختمان قسمتی از آن را به وسیله سنگ های ریز و یا سنگ هایی با رنگ متفاوت تزیین می کنند‌. در بیشتر مواقع این سنگ ها را به وسیله چسب بر روی نمای ساختمان قرار می دهند‌. معمولا این گونه از سنگ ها که اغلب سنگ های ریزی نیز هستند، بیشتر سقوط می کنند.
می توان گفت تنها راهی که می توان به کمک آن از سقوط اینگونه سنگ ها جلوگیری کرد. بکارگیری پیچ رولپلاک سنگ نما می باشد. زیرا زمانی که از پیچ و رولپلاک سنگ نما برای ماندگاری اینگونه از سنگ ها استفاده می شود. تقریبا سقوط سنگ نما غیر ممکن می شود. زیرا سنگ ها به واسطه ی پیچ ها به خوبی به نما وصل می شوند.

مهم ترین دلایل ریزش سنگ نما

همانگونه که در ابتدا بیان کردیم در این مقاله به دنبال پیدا کردن دلایل ریزش سنگ نما می باشیم. به همین خاطر ما در این جا بعضی از این دلایل را برای شما بیان کرده ایم.

خشک شدن سریع سیمان

معمولا زمانی که سنگ نمای ساختمان ترک برمیدارد. یکی از مهم ترین دلایل آن این است که سیمان به کار رفته در نمای ساختمان در حین کار به سرعت آب خود را از دست داده است. توجه داشته باشید که ملات سیمان باید به گونه‌ای ساخته شود که آب و رطوبت خود را به مرور زمان از دست بدهد.

زیرا زمانی که سیمان به صورت ناگهانی و سریع رطوبت خود را از دست می دهد لایه زیرین آن از لایه رویه جدا می شود. که همین امر موجب ریزش سنگ نمای ساختمان می شود. معمولا بنا های ساختمان توصیه می کنند برای این که سیمان رطوبت خود را سریع از دست ندهد تا چند روز بعد از سنگ کاری نمای ساختمان هر روز به وسیله آب پاشی نما آن را مرطوب نگه دارید تا سیمان و سنگ ها به خوبی سفت شوند.

استفاده نادرست از مصالح ساختمانی

دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان زیاد هستند. و یکی از آن ها نیز استفاده نادرست از مصالح ساختمانی می باشد. معمولا به عقیده مهندسان عمران و بناهای ساختمان آب یکی از مهم ترین مواردی می باشد که در داشتن یک ملات خوب تاثیر زیادی دارد. زیرا زمانی که میزان آب استفاده شده در ملات به اندازه کافی نباشد احتمال ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن سیمان بسیار زیاد است.

برای مثال اگر آب استفاده در ملات از حد مجاز آن بیشتر باشد. سیمان در کمترین زمان ممکن رطوبت خود را از دست می دهد. زمانی که سیمان رطوبت خود را سریع از دست میدهد میزان مقاومت آن کاهش می یابد و باعث ریزش سنگ نمای ساختمان می شود‌. همچنین اگر میزان آب مصرفی در ملات کم نیز باشد مشکلات زیادی را به دنبال دارد.

استفاده از ماسه خاکی

معمولا نماکاران غیر حرفه ای زیادی وجود دارند که ادعا می کنند در این زمینه حرفه ای هستند. بعضی از این افراد گاهی به جای استفاده از خاک در ملات از ماسه خاکی استفاده می کنند. بهتر است بدانید که استفاده از ماسه خاکی باعث می شود ملات به طور قابل توجهی چسبندگی خود را از دست بدهد‌.

که همین امر باعث شده است استفاده از ماسه خاکی به یکی از دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان تبدیل شود. گاهی اوقات که از ماسه خاکی برای ملات استفاده می شود مهندسان عمران توصیه می کنند برای جلوگیری از ریزش سنگ نمای ساختمان سنگ ها را به وسیله پیچ و رولپلاک سنگ نما به نما وصل کنید. زیرا پیچ رولپلاک سنگ نما اگر حتی لایه زیرین سنگ نیز سست باشد سنگ را به خوبی نگه می‌دارد.

نشست ساختمان

گاهی اوقات بعضی از ساختمان ها به گونه ای ساخته می شوند.که پی ریزی و فنداسیون درستی ندارند. این گونه از ساختمان ها در بیشتر مواقع دچار نشست می شوند. معمولا یکی از دیگر از دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان همین نشست ساختمان می باشد.

همه افراد هنگام ساختمان سازی باید ابتدا تحقیق کنند تا با تمام نکات کلیدی ساختمان سازی آشنا شوند. همه افراد حرفه ای در این زمینه می دانند که ساختمان باید بر روی خاک های بسیار مستحکم بنا شود. تا دچار نشست نشود و هر فردی که در این زمینه تحقیق کند به راحتی از این موضوع باخبر می شود. می توان گفت تنها راحلی که از آن برای جلوگیری ریزش سنگ نما های ساختمان های نشست کرده استفاده کرد. کمک گرفتن از پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد.

مهم ترین راهکار های جلوگیری از ریزش سنگ نمای ساختمان

همانگونه که ملاحظه کردید دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان زیاد هستند. اما بهتر است بدانید راهکارهایی نیز وجود دارند که از ریزش سنگ نمای ساختمان جلوگیری می کنند. ما در این جا بعضی از این راهکار ها را به شما معرفی می کنیم.

استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما

یکی از بروزترین و بهترین راهکار های جلوگیری از ریزش سنگ نمای ساختمان استفاده از پیچ رولپلاک سنگ نما می باشد. در این روش چند سوراخ بر روی سنگ ایجاد می شود و سپس رولپلاک نما در سوراخ سنگ و دیوار قرار میگیرد ‌و به وسیله پیچ به خوبی سفت می شود. در این روش امکان ریزش سنگ نمای ساختمان بسیار کاهش می آید.

استفاده از میزان مناسب دوغاب در پشت سنگ نما

هر نوع سنگی دارای ضخامت خاصی می باشد که برای نگه داشتن آن نیاز به میزان معینی دوغاب می باشد یک نما کار ماهر باید این میزان را دقیق بداند و آن را رعایت کند. زیرا در بیشتر مواقع یکی از دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان میزان دوغاب نامناسب می باشد.

استفاده نکردن از سیمان خشک در پشت سنگ نما

گاهی اوقات افراد از نخاله و یا سیمان خشک برای پر کردن پشت سنگ ها استفاده می کنند که این کار بسیار ناردستی می باشد. زیرا باعث ریزش سنگ نما می شود. همه مهندسان عمران توصیه می کنند برای جلوگیری از ریزش سنگ نما از ماسه شسته برای پر کردن پشت سنگ ها استفاده کنید.





:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران , پیچ رولپلاک نما با طناب , پیچ رولپلاک نمای سنگی , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج , پیچ و رولپلاک سنگ نما , قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران , ,
:: برچسب‌ها: پیچ رولپلاک سنگ نما ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: